2019-12-09

Nieodpłatna pomoc prawna dla mieszkańców Powiatu Giżyckiego.

image                             image

PUNKTY NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ I MEDIACJI
W POWIECIE GIŻYCKIM w 2024 r.

 

I Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej i Mediacji w Giżycku

MIEJSCE UDZIELANIA PORAD
DNI
I GODZINY DYŻURÓW
UDZIELAJĄCY PORAD
KONTAKT W PRZYPADKU
PORADY ZDALNEJ

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Giżycku

ul. Smętka 5 (wejście od ul.Kościuszki)
11-500 Giżycko

Tel.87 429 10 89

Telefon czynny poniedziałek 8.00 – 16.00, od wtorku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30

 

e-mail:sekretariat@pcprgizycko.pl

bip:www.pcprgizycko.bip.gov.pl

Poniedziałek
8.00 -12.00
Katarzyna Trejnis – Kozak
Radca Prawny, Mediator

tel. 608 081 780

e-mail:

trejnisk@wp.pl

Wtorek
8.00 -12.00
Natalia Korniejko
Adwokat
tel. 724 871 104
Środa
11.30 -15.30
Natalia Korniejko
Adwokat
tel. 724 871 104
Czwartek 
9.00 -13.00
Iwona Pyszczyńska
Radca Prawny
tel. 531 333 341
e-mail:
Piątek 
9.00 -13.00
Iwona Pyszczyńska
Radca Prawny
tel. 531 333 341
e-mail:

II Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej w lokalizacjach:

w Miłkach

Urząd Gminy w Miłkach

ul. Mazurska2,

11-513 Miłki

Tel.87 421 10 60

Telefon czynny poniedziałek 8.00 – 16.00, od wtorku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00

 

Poniedziałek

10.00 - 14.00

 

Karolina Krzeszowska

Adwokat


 

 

Tel. 508554654

e-mail: krzeszowska.k@gmail.com

w Rynie

Urząd Miasta i Gminy

w Rynie

ul. Ratuszowa 2,

11-520 Ryn

Tel.87 429 39 60

Telefon czynny poniedziałek 8.00 – 16.00, od wtorku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00

 

Wtorek

9.00 - 13.00

Piątek

9.00 - 13.00


 

 

Teresa Dąbrowska

Radca Prawny


 

 


Tel. 512 498 513

e-mail:

teresad1@onet.eu

w Kruklankach

Urząd Gminy

w Kruklankach

ul. 22 Lipca 10,

11-612 Kruklanki

Tel.87 421 70 02

Telefon czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 - 15.00

 

Środa

7.00 - 11.00

 

Karolina Krzeszowska

Adwokat

 

Tel. 508554654

e-mail: krzeszowska.k@gmail.com

w Wydminach

Urząd Gminy
w Wydminach

ul. Plac Rynek 1/1

11-510 Wydminy

Tel.87 421 00 19

Telefon czynny poniedziałek 8.00 – 16.00, od wtorku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00

Poniedziałek

12.00 - 16.00

 

 

Ewa Lelmacher

Radca Prawny


 

Tel. 693712406

e-mail:

ewalelmacher@wp.pl

UWAGA !!!

Od 29-01-2024 Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej w lokalizacji Wydminy będzie świadczył nieodpłatną pomoc prawną w każdy poniedziałek w godzinach 12.00 - 16.00

 

 

 

 

Nagranie w formacie MP3 harmonogramu II Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej, Nieodpłatngo Poradnictwa Obywatelskiego i Nieodpłatnej Mediacji prowadzony przez Fundację TOGATUS PRO BONO z Olsztyna

https://drive.google.com/file/d/1ZWFMHZusK1OBDpZeIyjCt4ICQfR54QaF/view

 

Filmy promujące nieodpłatną pomoc prawną, nieodpłatne poradnictwo obywatelskie oraz nieodpłatną mediację.

 

Szanowni Państwo,

 

Informujemy, o dostępności na stronie internetowej Fundacji Togatus Pro Bono z Olsztyna jak i na platformie youtubie filmów promujących nieodpłatną pomoc prawną (NPP), nieodpłatne poradnictwo obywatelskie (NPO) oraz nieodpłatną mediację (NM).

NPP

http://fundacja.togatus.pl/nieodplatna-pomoc-prawna/

https://www.youtube.com/watch?v=6r2-EzAeJDI

NPO

https://fundacja.togatus.pl/film-nieodplatne-poradnictwo-obywatelskie/

https://www.youtube.com/watch?v=zuD6BnnfaJc

NM

http://fundacja.togatus.pl/film-nieodplatna-mediacja/

https://www.youtube.com/watch?v=BLW6pRSDlKU

 

Kalkulatora szacowania wysokości alimentów.

Informujemy, o dostępności na stronie internetowej Fundacji Togatus Pro Bono z Olsztyna kalkulatora szacowania wysokości alimentów.

https://fundacja.togatus.pl/kalkulator-szacowania-wysokosci-alimentow/

 

 

Aplikacja pn. ,,bezpłatna porada prawna on-line"

 

Fundacja Togatus Pro Bono z Olsztyna uruchomiła aplikację pn. ,,bezpłatna porada prawna on-line", gdzie można uzyskać zarówno poradę mailową jak i wideo.

https://fundacja.togatus.pl/porada_online/

 

Fundacja Togatus Pro Bono z Olsztyna przesyła link do filmu "Sprawa rozwodowa":

https://drive.google.com/file/d/1A4EWv-m-kbB0z4ghktWi22t_8c3pHsRY/view

 

Fundacja Togatus Pro Bono z Olsztyna przesyła link do filmu "Podstawy i skutki ubezwłasnowolnienia":

https://fundacja.togatus.pl/podstawy-i-skutki-ubezwlasnowolnienia-film/

 

Fundacja TOGATUS PRO BONO z Olsztyna zapraszana swoją stronę internetową, facebooka oraz profil youtube, gdzie zamieszcza materiały i filmy edukacyjne.

https://fundacja.togatus.pl/

https://www.facebook.com/fundacja.togatus

https://www.youtube.com/channel/UCKOKk-tWpe0cPLcEYzvm5jA/videos

 

Informacja  o tymczasowej zmianie adresu Punktu NPP w Miłkach

 

Uprzejmie informujemy, że w związku z trwającymi pracami budowlanymi
w pomieszczeniach Ośrodka Kultury w Miłkach, Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej tymczasowo
tj. od 21 listopada 2022 roku będzie funkcjonował w Urzędu Gminy w Miłkach pod adresem:
ul. Mazurska 2, 11-513 Miłki.

 

 

INFORMACJA

Sposób udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej osobom o których mowa w art. 8 ust. 8 ustawy

o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej.

 

Osobom ze znaczną niepełnosprawnością ruchową, które nie mogą stawić się w punkcie osobiście, oraz osobom doświadczającym trudności w komunikowaniu się, o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz. 1824), może być udzielana nieodpłatna pomoc prawna, także poza punktem albo za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość. Dla w/w osób nieodpłatna pomoc prawna może być udzielana również przez zorganizowanie wizyty w miejscu zamieszkania tych osób. Osoby, o których mowa, które zgłoszą uzasadnioną potrzebę komunikacji za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, przed uzyskaniem nieodpłatnej pomocy prawnej składają, w formie papierowej lub elektronicznej, oświadczenie, o którym mowa w art. 4 ust. 2 ustawy, wraz ze wskazaniem okoliczności to uzasadniających oraz dostępnych tej osobie środków porozumiewania się na odległość. W razie potrzeby można kontaktować się z Powiatowy Centrum Pomocy Rodzinie w Giżycku, ul. Smętka 5, 11-500 Giżycko, tel. 87 429 10 89 czynny w poniedziałek 8.00 – 16.00, od wtorku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30, sekretariat@pcprgizycko.pl


 

Giżycko, dnia 03.03.2022r.

KOMUNIKAT

 

W związku z bieżącą sytuacją międzynarodową uchodźcy z terenów Ukrainy przebywający na terytorium RP mogą korzystać z porad prawnych w Punkcie Nieodpłatnej Pomocy Prawnej i Nieodpłatnej Mediacji zlokalizowanym w Giżycku przy ul. Smętka 5 oraz w Punkcie Nieodpłatnej Pomocy Prawnej zlokalizowanym na terenie gmin Powiatu Giżyckiego tj. w Miłkach, Rynie, Kruklankach i Wydminach.

W/w osoby mogą również korzystać z bezpłatnych konsultacji psychologicznych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Giżycku.

 

Giżycko, dnia 21.02.2022r.

KOMUNIKAT

Z dniem 28 lutego 2022 roku zostaje wznowiona działalność stacjonarna Punktu Nieodpłatnej Pomocy Prawnej i Nieodpłatnej Mediacji zlokalizowanego w Giżycku przy ul. Smętka 5 oraz drugiego Punktu Nieodpłatnej Pomocy Prawnej zlokalizowanego na terenie gmin Powiatu Giżyckiego tj. w Miłkach, Rynie, Kruklankach i Wydminach.
 

Porady w punktach będą odbywały się z zachowaniem reżimu sanitarnego.

 

 

INFORMACJA

o możliwości korzystania z dyżurów specjalistycznych

utworzonych NA TERENIE CAŁEGO KRAJU

w ramach Nieodpłatnej pomocy prawnej

 

W dniu  1 stycznia 2022 roku  w ramach systemu nieodpłatnej pomocy uruchomiony został projekt punktów specjalistycznych, w których odbywają się dyżury specjalistyczne w dedykowanych punktach w całej Polsce.

Jeżeli potrzebujesz porady specjalisty z jednej ze wskazanych na liście dziedzin, możesz zarejestrować się na wybrany dyżur specjalistyczny - niezależnie od swojego miejsca zamieszkania.

Jeżeli nie możesz skorzystać z porady stacjonarnie – umów się na wizytę zdalną (czyli przy użyciu środków porozumiewania się na odległość takich jak telefon

lub komunikator internetowy). Lista wspomnianych dziedzin i punktów została dodana w załączniku.

W celu umówienia wizyty możesz skorzystać ze strony do zapisów https://np.ms.gov.pl/zapisy, lub odszukaj na stronie internetowej właściwego powiatu numer do zapisów telefonicznych albo odpowiedni adres e-mail.

Aktualną listę dyżurów specjalistycznych na rok 2022 znajdziesz pod adresem  https://np.ms.gov.pl/aktualnosci/Komunikat,54.

 

Dyżury specjalistyczne - LISTA 18.01.docx

 

 

Zaznaczamy, że punkty specjalistyczne działające na terenie całego kraju funkcjonują niezależnie od Punktów Nieodpłatnej Pomocy Prawnej zlokalizowanych na terenie Powiatu Giżyckiego.


 

 

INFORMACJA

Informujemy, że od dnia 17.01.2022r. /poniedziałek/ uruchomiony zostaje II Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej w lokalizacjach: Miłki, Ryn, Kruklanki, Wydminy.

Zgodnie z komunikatem Starosty Giżyckiego z dn. 04.01.2022r., porady prawne udzielane będą telefonicznie lub drogą elektroniczną do dnia 28 lutego 2022r.

Porad prawnych udzielają Radcowie Prawni, wyznaczeni przez Okręgową Izbę Radców Prawnych
w Białymstoku.

Osoby zgłaszające zapotrzebowanie na mediację, zapraszamy do Punktu NPP w Giżycku.

Zapisy na porady:

W II Punkcie Nieodpłatnej Pomocy Prawnej, zlokalizowanym w 4 gminach na terenie Powiatu Giżyckiego, każda gmina zapisuje na wizyty odbywające się na jej terenie, tj.:

Miłki tel. 87 421 10 60

Ryn tel. 87 429 39 60

Kruklanki tel. 87 421 70 02

Wydminy tel. 87 421 00 19

 

 

 

 

PUNKTY NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ
I NIEODPŁATNEJ MEDIACJI
W POWIECIE GIŻYCKIM w 2022 r.

 

I Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej i Nieodpłatnej Mediacji

w Giżycku

MIEJSCE UDZIELANIA PORAD
DNI
I GODZINY DYŻURÓW
UDZIELAJĄCY PORAD
KONTAKT W PRZYPADKU
PORADY ZDALNEJ

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Giżycku

ul. Smętka 5 (wejście od ul.Kościuszki)
11-500 Giżycko

Tel.87 429 10 89

Telefon czynny poniedziałek 8.00 – 16.00, od wtorku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30

 

e-mail:sekretariat@pcprgizycko.pl

bip:www.pcprgizycko.bip.gov.pl

Poniedziałek
8.00 -12.00
Katarzyna Trejnis – Kozak
Radca Prawny, Mediator

tel. 608 081 780

e-mail:

trejnisk@wp.pl

Wtorek
8.00 -12.00
Natalia Korniejko
Adwokat
tel. 724 871 104
Środa
11.30 -15.30
Bożena Zdziarska– Namiotko
Adwokat, Mediator
tel. 604 612 540
e-mail:
Czwartek 
8.00 -12.00
Tomasz Kilarski
Radca Prawny
tel. 505 974 948
e-mail:
Piątek 
8.00 -12.00
Łukasz Pachucki
Radca Prawny
tel. 793 740 075

II Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej

w lokalizacjach:

w Miłkach

Ośrodek Kultury w Miłkach

ul. Szkolna 1B,

11-513 Miłki

Tel.87 421 10 60

Telefon czynny poniedziałek 8.00 – 16.00, od wtorku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00

 

Poniedziałek

10.00 - 14.00

 

Łukasz Pachucki

Radca Prawny

 

Tel. 793740075

e-mail: lukasz.pachucki@gmail.com

w Rynie

Urząd Miasta i Gminy

w Rynie

ul. Ratuszowa 2,

11-520 Ryn

Tel.87 429 39 60

Telefon czynny poniedziałek 8.00 – 16.00, od wtorku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00

 

Wtorek

9.00 - 13.00

Piątek

9.00 - 13.00

 

Teresa Dąbrowska

Radca Prawny

 

Tel. 512498513

e-mail:

teresad1@onet.eu

w Kruklankach

Urząd Gminy

w Kruklankach

ul. 22 Lipca 10,

11-612 Kruklanki

Tel.87 421 70 02

Telefon czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 - 15.00

 

 

Środa

9.00 - 13.00

 

Iwona Pyszczyńska

Radca Prawny

 

Tel. 531333341

e-mail:

iwona.gradwal@wp.pl

w Wydminach

Urząd Gminy
w Wydminach

ul. Plac Rynek 1/1

11-510 Wydminy

Tel.87 421 00 19

Telefon czynny poniedziałek 8.00 – 16.00, od wtorku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00

 

 

Czwartek

8.00 - 12.00

 

 

Ewa Lelmacher

Radca Prawny


 

 

Tel. 693712406

e-mail:

ewalelmacher@wp.pl

 

 

KOMUNIKAT

W związku z aktualną sytuacją epidemiologiczną, spowodowaną COVID-19,działalność Punktów Nieodpłatnej Pomocy Prawnej, Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego i Nieodpłatnej Mediacji
w Powiecie Giżyckim w 2022 roku, będzie odbywać się w trybie zdalnym od 10 stycznia 2022r. do 28 lutego 2022r.

 

Porady udzielane będą telefonicznie lub drogą elektroniczną.

 

Zapisy pod numerem telefonu:  87 429 10 89
w godz.: pon. 8.00-16.00, wt.- pt. 7.30-15.30

 

 


 
I Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej i Nieodpłatnej Mediacji
w Giżycku
 
LOKALIZACJA
MIEJSCE UDZIELANIA PORAD
DNI
I GODZINY DYŻURÓW
UDZIELAJĄCY PORAD
KONTAKT W PRZYPADKU
PORADY ZDALNEJ
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Giżycku
ul. Smętka 5
11-500 Giżycko
Tel. 87 429 10 89
Poniedziałek
8.00 -12.00
Katarzyna Trejnis – Kozak
Radca Prawny, Mediator
tel. 608 081 780
e-mail: trejnisk@wp.pl
Wtorek
8.00 -12.00
Natalia Korniejko
Adwokat
tel. 724 871 104
Środa
11.30 -15.30
Bożena Zdziarska– Namiotko
Adwokat, Mediator
tel. 604 612 540
Czwartek 
 
_______________
__________________
 
Piątek 
8.00 -12.00
Łukasz Pachucki
Radca Prawny
tel. 793 740 075
 
II Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej i Mediacji, Nieodpłatnego
Poradnictwa Obywatelskiego  i Nieodpłatnej Mediacji w lokalizacjach:
Miłki, Ryn, Kruklanki, Wydminy
uruchomiony zostanie w terminie późniejszym

image

 

INFORMACJA

Informujemy, że od dnia 03-01-2022r. nieodpłatne porady prawne udzielane będą wyłącznie
w Punkcie Nieodpłatnej Pomocy Prawnej i Mediacji w Giżycku, ul. Smętka 5 w godzinach:

 

poniedziałek – 8-12 

radca prawny mediator Katarzyna Trejnis-Kozak

 

wtorek – 8-12

adwokat Natalia Korniejko

 

środa – 11:30-15:30

adwokat mediator Bożena Zdziarska-Namiotko

 

piątek – 8-12

radca prawny Łukasz Pachucki

 

Zapisy pod numerem telefonu: 87 429 10 89.

 

W Punkcie NPP, zlokalizowanym w Miłkach, Rynie, Kruklankach i Wydminach porady uruchomione zostaną w terminie późniejszym.



 

03.01.2022r.

 

 

NFORMACJA
Informujemy,   że   w   dniu   2   sierpnia   2021   roku   (poniedziałek)   Nieodpłatny Punkt   Pomocy   Prawnej   w   Miłkach   ul.   Szkolna   1B   będzie   funkcjonował   zdalnie poprzez dyżur  telefoniczny pod numerem  781-412-652 w godzinach  od 10,00 do 14,00. Dodatkowo   wyznacza   się   w   dniu   27   lipca   2021   roku   (wtorek)   dyżur stacjonarny w godzinach od 10,00 do 14,00. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych.

 

KOMUNIKAT

 

Z dniem 24 maja 2021 roku zostaje wznowiona działalność stacjonarna Punktu Nieodpłatnej Pomocy Prawnej i Mediacji zlokalizowanego w Giżycku przy ul. Smętka 5.

Działalność stacjonarna drugiego Punktu Nieodpłatnej Pomocy Prawnej, Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego i Mediacji zlokalizowanego na terenie gmin Powiatu Giżyckiego
tj. w Miłkach, Rynie, Kruklankach i Wydminach zostaje wznowiona z dniem 1 czerwca 2021 roku.

Porady w punktach będą odbywały się z zachowaniem reżimu sanitarnego.

Oprócz porad stacjonarnych odbywających się bezpośrednio w punktach, nadal będzie można skorzystać z porady za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość np. telefonicznie.

Ze względu na konieczność utrzymania reżimu sanitarnego zapisy na porady najbardziej wskazane telefonicznie.

Giżycko, dnia 20.05.2021r.


 

 

image

 

 

 

PUNKTY NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ NIEODPŁATNEGO
PORADNICTWA OBYWATELSKIEGOI NIEODPŁATNEJ MEDIACJI
W POWIECIE GIŻYCKIM w 2021 r.

 

I Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej i Nieodpłatnej Mediacji

w Giżycku

 

LOKALIZACJA

MIEJSCE UDZIELANIA PORAD

DNI I GODZINY DYŻURÓW

UDZIELAJĄCY PORAD

 

KONTAKT W PRZYPADKU PORADY ZDALNEJ

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Giżycku

ul. Smętka 5 (wejście od ul.Kościuszki)11-500 Giżycko

Tel.87 429 10 89

mail: sekretariat@pcprgizycko.pl

BIP: www.pcprgizycko.bip.gov.pl

Poniedziałek

8.00 -12.00

Katarzyna Trejnis – Kozak

Radca Prawny, Mediator

tel. 608 081 780

e-mail: trejnisk@wp.pl

Wtorek

8.00 -12.00

Teresa Dąbrowska

Radca Prawny

tel.512 498 513

e-mail: teresad1@onet.eu

Środa

11.30 -15.30

Natalia Bondaruk

Adwokat

tel. 724 871 104

e-mail: adwokat.bondaruk@onet.pl

Czwartek

8.00 -12.00

Bożena Zdziarska– Namiotko

Adwokat, Mediator

tel. 604 612 540

e-mail; namiotko@wp.pl

Piątek

8.00 -12.00

Łukasz Pachucki

Radca Prawny

tel. 793 740 075

e-mail: lukasz.pachucki@gmail.com

II Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej i Mediacji, Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego

i Nieodpłatnej Mediacji w lokalizacjach

Porad udziela:

Fundacja „Inicjatywa Kobiet Aktywnych „ z Olsztyna

w Miłkach

 

Ośrodek Kultury w Miłkach

ul. Szkolna 1B,

11-513 Miłki

Tel.87 421 10 60

Poniedziałek

10.00 - 14.00

Łukasz Chmielewski

Radca Prawny

 

Jarosław Marcinkiewicz

Doradca Obywatelski

Tel. 504 488 592

email: biuro@kancelaria-chmielewski.pl

 

tel. 781 412 652

email: jmarcinkiewicz1978@o2.pl

w Rynie

 

Urząd Miasta i Gminy

w Rynie

ul. Ratuszowa 2,

11-520 Ryn

Tel.87 429 39 60

Wtorek

9.00 - 13.00

Piątek

9.00 - 13.00

Łukasz Chmielewski

Radca Prawny

 

Jarosław Marcinkiewicz

Doradca Obywatelski

Tel. 504 488 592

email: biuro@kancelaria-chmielewski.pl

 

tel. 781 412 652

email: jmarcinkiewicz1978@o2.pl

w Kruklankach

 

Urząd Gminy

w Kruklankach

ul. 22 Lipca 10,

11-612 Kruklanki

Tel.87 421 70 02

Środa

9.00 - 13.00

Łukasz Chmielewski

Radca Prawny

 

Jarosław Marcinkiewicz

Doradca Obywatelski

Tel. 504 488 592

email: biuro@kancelaria-chmielewski.pl

 

tel. 781 412 652

email: jmarcinkiewicz1978@o2.pl

w Wydminach

 

Urząd Gminy
w Wydminach

ul. Plac Rynek 1/1

11-510 Wydminy

Tel.87 421 00 19

Czwartek

8.00 - 12.00

Łukasz Chmielewski

Radca Prawny

 

Jarosław Marcinkiewicz

Doradca Obywatelski

Tel. 504 488 592

email: biuro@kancelaria-chmielewski.pl

 

  1. tel. 781 412 652

email: jmarcinkiewicz1978@o2.pl


 

INFORMACJA O ZASADACH I ZAKRESIE UDZIELANIA NIEODPŁATNEJ POMOCY PPRAWNEJ I ŚWIADCZENIA NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA OBYWATELSKIEGO ORAZ OSOBACH UPRAWNIONYCH DO ICH OTRZYMANIA /2021 ROK/

 

Kto jest osobą uprawnioną

1. Nieodpłatna pomoc prawna i nieodpłatne poradnictwo obywatelskie przysługują osobie uprawnionej, która nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, w tym osobie fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniającą innych osób
w ciągu ostatniego roku.

2. Osoba uprawniona, przed uzyskaniem nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, składa pisemne oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej. Osoba korzystająca z nieodpłatnej pomocy prawnej
lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej dodatkowo składa oświadczenie
o niezatrudnianiu innych osób w ciągu ostatniego roku. Oświadczenie składa się osobie udzielającej nieodpłatnej pomocy prawnej
lub świadczącej nieodpłatne poradnictwo obywatelskie.

 

Dodatkowe zaświadczenia/oświadczenia/informacje jakie składa osoba fizyczna – prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą
nie zatrudniająca innych osób w ciągu ostatniego roku.

Nieodpłatna pomoc prawna udzielana osobom fizycznym – prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniających innych osób w ciągu ostatniego roku na podstawie ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (Dz. U z. 2020r. poz. 708) jest pomocą de minimis. Podlega zatem regulacjom przewidzianym w ustawie
z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz.U. z 2020r. poz. 708).

Zgodnie z instrukcją opracowaną przez Ministerstwo Sprawiedliwości i Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, od podmiotu
ubiegającego się o pomoc należy żądać – przed udzieleniem pomocy - przedstawienia:

  1. wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimisi zaświadczeń o pomocy de minimisw rolnictwie lub rybołówstwie, jakie otrzymał w roku,
    w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat podatkowych,

albo

- oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie,

- oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.

2. informacji niezbędnych do udzielenia pomocy, określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010r. w sprawie zakresu informacji przedstawionych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie
lub rybołówstwie (Dz.U. 2010 Nr 53, poz. 311) dotyczących w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą,
na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc
de minimis.

 

Osoba udzielająca nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego przed udzieleniem pomocy poinformuje jakie oświadczenia czy też zaświadczenia należy złożyć i kiedy.

 

Umawianie terminów wizyt

Udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej i świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego odbywać się będzie według kolejności zgłoszeń, po umówieniu terminu wizyty. Zgłoszeń dokonuje się telefonicznie.

 

Zapisy na wizyty dokonuje się:

w I Punkcie nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, nieodpłatnej mediacji w Giżycku pod numerem
tel. 87 429 10 89.

w II Punkcie nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, nieodpłatnej mediacji zlokalizowanym w 4 gminach
na terenie Powiatu Giżyckiego /każda gmina zapisuje na wizyty odbywające się na jej terenie/ tj.:

Ryn tel. 87 429 39 60

Wydminy tel. 87 421 00 19

Kruklanki tel. 87 421 70 02

Miłki tel. 87 421 10 60

Z ważnych powodów dopuszcza się ustalenie innej kolejności udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej, świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego. Kobiecie, która jest w ciąży udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej i świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego odbywać się będzie poza kolejnością.

W przypadku nieodpłatnej mediacji będzie ona prowadzona w zależności od bieżącego zapotrzebowania czyli zgłoszonych przez osoby uprawnione potrzeb. Zapisy na mediację odbywają się pod tymi samymi numerami jak wyżej.

Nieodpłatna pomoc prawna obejmuje:

  1. poinformowanie osoby fizycznej, zwanej dalej „osobą uprawnioną”, o obowiązującym stanie prawnym oraz przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach, w tym w związku z toczącym się postępowaniem przygotowawczym, administracyjnym, sądowym lub sądowoadministracyjnym lub,

  2. wskazanie osobie uprawnionej sposobu rozwiązania jej problemu prawnego, lub

  3. sporządzenie projektu pisma w sprawach, o których mowa w pkt 1 i 2, z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowoadministracyjnym, lub

  4. nieodpłatną mediację, lub

  5. sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w postępowaniu sądowym lub ustanowienie adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego w postępowaniu sądowoadministracyjnym oraz poinformowanie o kosztach postępowania i ryzyku finansowym związanym ze skierowaniem sprawy na drogę sądową.

Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie:

1. Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje działania dostosowane do indywidualnej sytuacji osoby uprawnionej, zmierzające
do podniesienia świadomości tej osoby o przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach oraz wsparcia
w samodzielnym rozwiązywaniu problemu, w tym, w razie potrzeby, sporządzenie wspólnie z osobą uprawnioną planu działania i pomoc w jego realizacji. Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje w szczególności porady dla osób zadłużonych i porady z zakresu spraw mieszkaniowych oraz zabezpieczenia społecznego.

2. Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje również nieodpłatną mediację.

 

INFORMACJA O MOŻLIWOŚCI PRZEKAZYWANIA PRZEZ OSOBY UPRAWNIONE OPINII O UDZIELONEJ NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ I NIEODPŁATNYM PORADNICTWIE OBYWATELSKIM

 

Karta pomocy zawiera część obejmującą opinię osoby uprawnionej o udzielonej pomocy. Wypełnienie przez osobę uprawnioną tej części karty pomocy, w tym podanie numeru telefonu w celu zasięgnięcia dalszej opinii, jest uzależnione od zgody osoby uprawnionej.

 

 

Prezentacja multimedialna wskazująca na  jaką dalszą pomoc mogą liczyć mikro i mali przedsiębiorcy poszkodowani w skutek pandemii COVID-19. https://www.fika.org.pl/kampania-spoleczna-covid-stop/

 

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych

Zgodnie z art. 13 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) informuję, że:

1.     Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Giżycku ul. Smętka 5, 11- 500 Giżycko, numer kontaktowy: 87 429 10 89.

2.     Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się pod adresem e-mail: ikrasniewska.oda@wp.pl tel. 600993102

3.      Pani/Pana dane przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z realizacją ustawowych zadań wynikających z ustawyz dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej w celuudzielanie poradnictwa prawnego poprzez informowanie o obowiązujących przepisach z zakresu prawa rodzinnego i opiekuńczego, zabezpieczenia społecznego.

4.      Pani/ Pana dane znajdujące się na oświadczeniu nie są udostępniane żadnym innym podmiotom.  Osoba udzielająca pomocy prawnej jest zobowiązana do zachowania wszelkich uzyskanych informacji w tajemnicy.

5.      Oświadczenia będą przechowywane przez okres 3 lat od zakończenia roku kalendarzowego, w którym udzielana została porada.

6.      Przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do swoich danych, ich poprawiania, sprostowania, usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania- o ile ograniczenia tych uprawnień nie wynikają z przepisów oraz  prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

7.      Podanie danych osobowych jest niezbędne do realizacji powyższych celów i wynika z obowiązujących przepisów. Wypełnienie oświadczenia jest wymogiem udzielenia porady prawnej. 

 

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..